KİŞİLİKLİ BİR TOPLUM YETİŞTİRMENİN KURALI VAR MIDIR?
  • Akademik dürüstlüğü sağlamadan iyi doktor, iyi mühendis, iyi politikacı, iyi bürokrat, iyi esnaf, iyi tüccar, iyi anne, iyi baba yani iyi insan olmak mümkün müdür?
  • “Önce iyi insan yetiştirmek” oldukça mütevazı ve bir o kadar da iddialı bir söz.  Ancak sözcüklerin anlamlarını yitirmeden yaşamla ilişkilendirilerek, huzurlu, barış içerisinde, saygılı ve etik çerçevede sorumlulukların yerine getirilmesi ile bu mümkün olabilir.
  • Eğitim öğretimde öğrencilerin, velilerin, öğretmenlerin, okulların birçok hedefi var. Başarılı olmaksa işin olmazsa olmazı!
  • Peki, bu başarı dedikleri de ne ki? Ne için başarı? Kimin için başarı? Hangi başarı? Başarının tanımı ve insan yaşamındaki anlamı ne? Sorular çok! Her insan yanıtlarını, deneyimlerine, beklentilerine ve her şeyden önemlisi kendine göre verecektir. Yanıt vermek güç değildir ama doğru yanıt hangisidir?
  • Toplumun kabulünün dışındaki yanıtlar insanı rahatsız edecek ve sorgulamalara neden olacaktır. Bu sorgulamalara girmeden önce etik değerleri ve bunların görece insan başarısı ve özellikle kişiliğine etkisini irdelemek gerekir. 
  • Okullar birçok başlangıcın yapıldığı ve ilklerin yaşandığı yerler olduğuna göre bu irdelemenin burada başlaması son derece olağandır.
  • Bunun için akademik olarak nasıl dürüst olunacağını, neler yapılacağını bilmek ve ona göre davranmak gerekir. Bu aynı zamanda insan olmanın şartı ve sorumluluğudur.
  • "İçinde yaşadığımız yeniçağda, zenginlik bilginin ürünüdür. Bilgi, ekonominin başlıca ham maddesi ve en önemli ürünü hâline gelmiş bulunuyor. Günümüzde zenginlik yaratmak için gerek duyulan sermaye varlıkları; arazi, bedensel emek, imalat ve fabrikalar değildir. Bunların yerini bilgi almış durumdadır."  Thomas A. Stewart.